Najnoviji model u nizu u gami Seata je Ibiza ST, odnosno karavan verzija. Njen zadatak je da zameni Cordobu koja je osvajala kupce, između ostalog, i zbog velikog prtljažnika.
Piše: Aleksandar Bursać, Izvor: Auto magazin
Niža klasa automobila je specifična po tome što modeli uglavnom imaju hečbek oblik karoserije. Sedani su retki, kao i karavani. Oni koji žele veći prtljažnik i generalno više prostora, uglavnom kupuju veće automobile.
Međutim, kupci se vrlo često iz praktičnih razloga opredeljuju upravo za automobil B segmenta sa većim prtljažnikom zbog odličnog odnosa kompaktnih spoljašnjih dimenzija i velike upotrebljivosti prostrane kabine. Tu nastaje problem i dilema proizvođača na koji način postići veliki "gepek".
Niža klasa automobila je specifična po tome što modeli uglavnom imaju hečbek oblik karoserije. Sedani su retki, kao i karavani. Oni koji žele veći prtljažnik i generalno više prostora, uglavnom kupuju veće automobile.
Međutim, kupci se vrlo često iz praktičnih razloga opredeljuju upravo za automobil B segmenta sa većim prtljažnikom zbog odličnog odnosa kompaktnih spoljašnjih dimenzija i velike upotrebljivosti prostrane kabine. Tu nastaje problem i dilema proizvođača na koji način postići veliki "gepek".
Zapremina prtljažnika: 430 l
Svega nekolicina evropskih malih automobila je imala sedan verziju, koje su se prodavale i još uvek se prodaju uglavnom na nerazvijenim tržištima.
Seat je obustavio proizvodnju Cordobe, a umesto nje je ponudio Ibizu u karavan verziji. "Junak" cele priče je prtljažnik sa čak 430 litara zapremine, što je čak na nivou nekih automobila D segmenta. U svakom slučaju, dosta je veći nego u prosečnom hečbeku C segmenta i tek je nešto manji nego u karavanima te klase. Inače, ispod poda prtljažnika se krije rezervni točak punih dimenzija sa dodatnim slobodnim prostorom.
Seat je obustavio proizvodnju Cordobe, a umesto nje je ponudio Ibizu u karavan verziji. "Junak" cele priče je prtljažnik sa čak 430 litara zapremine, što je čak na nivou nekih automobila D segmenta. U svakom slučaju, dosta je veći nego u prosečnom hečbeku C segmenta i tek je nešto manji nego u karavanima te klase. Inače, ispod poda prtljažnika se krije rezervni točak punih dimenzija sa dodatnim slobodnim prostorom.
Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano): 8,0/4,7/5,9 l/100 km
Na mestu vozača se sedi prijatno zavaljeno sa ispruženim nogama. Volan može poprilično da se izvuče po dubini tako da odgovara čak i onima koji vole da pomere naslon sedišta unazad. Za visoke vozače takav poluležeći položaj je i najudobniji jer je i najniža pozicija prednjih sedišta ustvari vrlo visoka.
Od prostora na zadnjoj klupi ne treba očekivati previše. Mogu da sede dve odrasle osobe i to ne previše visoke, a na dužim putovanjima može da zamori relativno uspravan naslon. Ipak, za porodice sa malom decom, ovo je vrlo racionalna kombinacija.
Maksimalna brzina: 177 km/h
Čak i u vožnji, Ibiza ST se ponaša kao da pripada višoj klasi. Pri velikim brzinama nema buke vazduha, ali ni šuma pneumatika.
Uz dobru zvučnu izolaciju kabine idealno se uklopilo i fabričko ozvučenje natprosečnog kvaliteta. Paket koji sadrži ESP, elektronsku raspodelu kočne sile, senzor pritiska u pneumaticima i asistenciju za pomoć pri kretanju uzbrdo košta oko 400 evra. Komande ozvučenja sa leve strane, inače tradicionalno dobro profilisanog volana, standard su u ovom nivou opreme.
Uz dobru zvučnu izolaciju kabine idealno se uklopilo i fabričko ozvučenje natprosečnog kvaliteta. Paket koji sadrži ESP, elektronsku raspodelu kočne sile, senzor pritiska u pneumaticima i asistenciju za pomoć pri kretanju uzbrdo košta oko 400 evra. Komande ozvučenja sa leve strane, inače tradicionalno dobro profilisanog volana, standard su u ovom nivou opreme.
Ibiza najnovije generacije ima vrlo mekano podešeno ogibljenje, pa je taj slučaj i sa ST verzijom. Udobnost je na iznenađujuće visokom nivou, kao i stabilnost pri velikim putnim brzinama, s obzirom na to da auto ima relativno malu masu.
Snaga: 63 kW (85 KS) pri 5000 o/min
Još jedno iznenađenje potiče od motora. Stari benzinac zapremine 1,4 litra sa 85 "konja" je pretrpeo određene izmene na sistemu ubrizgavanja goriva kako bi ispunio Euro 5 norme o emisiji izduvnih gasova. Zahvaljujući tome, potrošnja je bitno smanjena, tako da nam se desilo da auto po Beogradu troši manje čak i od fabrički deklarisanih podataka.
Potrošnju od svega 7,0 l/100 km, pa čak i manje, uopšte nije teško dostići i to bez ustručavanja u pogledu ubrzanja. Čak i po najvećoj gužvi u centru ne prelazi preko 8,0 l/100 km. Zanimljivo je da se motor zapremine 1,4 l vrlo lako bori sa ukupnom masom od 1130 kilograma, iako na papiru snaga ne izgleda spektakularno.
Potrošnju od svega 7,0 l/100 km, pa čak i manje, uopšte nije teško dostići i to bez ustručavanja u pogledu ubrzanja. Čak i po najvećoj gužvi u centru ne prelazi preko 8,0 l/100 km. Zanimljivo je da se motor zapremine 1,4 l vrlo lako bori sa ukupnom masom od 1130 kilograma, iako na papiru snaga ne izgleda spektakularno.
Uz visok nivo kvaliteta materijala u unutrašnjosti i završne obrade, sa obiljem prostora u kabini i prtljažniku, Seat Ibiza ST je vrlo zanimljiva opcija za porodične ljude koji auto uglavnom voze po gradu, a često odlaze na kraća i duža putovanja.
Model koji vam predstavljamo je trenutno na akciji i sa popustom košta 12.299 evra sa PDV-om.
Više o paketima opreme i cenama saznajte ovde
Model koji vam predstavljamo je trenutno na akciji i sa popustom košta 12.299 evra sa PDV-om.
Više o paketima opreme i cenama saznajte ovde
Ubrzanje 0-100 km/h: 12,4 s
Konkurent C segmentu
Zašto bi neko kupio karavan B segmenta? Praktično, upotrebljiviji je od klasičnog hečbeka niže srednje klase, odnosno C segmenta zbog prostrane kabine i velikog prtljažnika. Lakše se parkira i generalno je jednostavniji za manevrisanje. Iako nismo osetili realnu potrebu za parking senzorima, auto sa testa ih je imao kao deo dodatne opreme.
Zašto bi neko kupio karavan B segmenta? Praktično, upotrebljiviji je od klasičnog hečbeka niže srednje klase, odnosno C segmenta zbog prostrane kabine i velikog prtljažnika. Lakše se parkira i generalno je jednostavniji za manevrisanje. Iako nismo osetili realnu potrebu za parking senzorima, auto sa testa ih je imao kao deo dodatne opreme.
Zapremina | 1390 ccm |
Snaga | 63 kW (85 KS) pri 5000 o/min |
Obrtni moment | 132 Nm pri 3800 o/min |
Menjač | manuelni, 5 stepeni |
Dimenzije (dužina/širina/visina) | 4227/1693/1445 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2469 mm |
Zapremina prtljažnika | 430 l |
Zapremina rezervoara | 45 l |
Masa | 1130 kg |
Maksimalna brzina | 177 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 12,4 s |
Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano) | 8,0/4,7/5,9 l/100 km |
Emisija CO2 | 139 g/km (Euro 5) |
Dimenzije (dužina/širina/visina): 4227/1693/1445 mm
ABS | standard |
Prednji i bočni vazdušni jastuci | standard |
El. podizači prozora napred i pozadi | standard |
El. podesivi retrovizori sa grejanjem | standard |
El. preklopivi retrovizori | standard |
Zadnji senzori za parkiranje | opcija |
Senzor za kišu | opcija |
Radio CD MP3 sa AUX utičnicom | standard |
Manuelni klima uređaj | standard |
Tempomat | standard |
Putni računar | standard |
Prednja sedišta podesiva po visini | standard |
Kožni volan i ručica menjača | standard |
Aluminijumske felne | opcija |
Krovni nosači | standard |
ESP sa hil holderom | opcija |
Preuzeto b92.net
Нема коментара:
Постави коментар