недеља, 13. фебруар 2011.

Dacia Logan iz 2005. bez fabričke greške

Iako je veliki broj vlasnika automobila "Dačija Logan" nezadovoljan kvalitetom limarije, posebno na rubovima točkova, o čemu svedoči sve češća pojava korozije na tom delu karoserije kod modela iz 2005. godine, auto kuće i ovlašćeni serviseri, ipak, poručuju da nije u pitanju fabrička greška.
Reč je automobilima iz prve serije kod kojih je nešto lošija izrada uzrokovala pojavljivanje korozije na rubovima točkova, a ostali modeli "sandero" i noviji modeli "logana" nemaju tih problema, rečeno je Tanjugu u Auto kući "Kompresor", koja je jedan od ovlašćenih servisera i prodavaca vozila marke "Reno", "Dačija" i "Fijat".

Prijemni referent na odeljenju karoserijskih opravki te auto kuće Goran Borjan rekao je da je fabrika odmah reagovala, primenila dodatnu zaštitu od korozije (OTS) i pozvala sve da oštećene delove voskiraju.

"Da je fabrička greška ona bi se pojavljivala masovno, a ne sporadično, kao što je to ovde slučaj. Većina novih kola farbana je bojom na bazi vode, koje su osetljive na ptičiji izmet, varnice sa trole i tramvajske mreže i zbog toga dolazi do sitnog oštećenja laka", objasnio je Borjan.

On je dodao da vlasnici "logana", koji su auto redovno održavali kod ovlašćenih servisera, imaju garanciju na karoseriju u trajanju od šest godina, kao i da OTS pregled podrazumeva unutrašnje punjenje rubova voskom i stavljanje zaštitnih lajsni.

Iz Auto centra "Macura", koji se bavi prodajom originalnih auto delova za modele "Renoa" i "Dačije", rečeno je Tanjugu da do korozije na spornom delu karoserije ne dolazi zbog lošeg materijala, već da je reč o spoljašnjem oštećenju.

"Točak nanosi rizlu, kamenčiće i so, posebno sad u zimskom periodu i to nagriza lim. Takva je aerodinamika napravljena, a nije stavljena zaštita", rekao je vlasnik limarsko - farbarske radnje "Macura" Dragan Macura.

Prema njegovim rečima, problem se ne može rešiti samo farbanjem, jer se za godinu ili dve može ponovo pojaviti oštećnje, već se moraju staviti zaštitne lajsne.

Macura je dodao da, posle montiranje te dodatne opreme, kamen i ostali predmeti ne udaraju u lim, a vlasnici "logana" iz 2005. godine za tu zaštitu treba da izdvoje oko 5.600 dinara.

Tvrdnju da se korozija može javiti kada točak tokom vožnje baca kamenčiće, druge tvrde predmete ili se na bilo koji drugi način ošteti lim, potvrdio je urednik časopisa "SAT revija" Mirko Alvirović i dodao da se to može desiti kako na najjeftinijim, tako i najskupljim vozilima.

"Logan je više puta bio na našem testu, od toga i na Supertestu, koji traje šest meseci i za to vreme nikakvih primedbi na limariju nismo imali. Auto samo podvrgli brojnim ispitima, vozili smo ga u svakakvim uslovima i izlagali različitim meteorološkim prilikama", rekao je Tanjugu Alvirović.

On je dodao da pojava korozija na nekom automobilu zavisi od kvaliteta limarije, zaštite automobila i boje, ali u velikoj meri i od uslova vožnje i brige vlasnika.

Asocijacija automobilskih novinara Srbije i Crne Gore, među kojima je bio i Alvirović, izabrala je 2005. godine "dačiju logan" za "Automobil godine" u našoj zemlji, a ponos rumunske autoindustrije iza sebe je ostavio "tojotu prijus", "ford fokus", "opel astru", "sitroen C4" i ostale modele poznatih svetskih proizvođača.

Autor : Tanjug.rs
Foto : Dacia

Нема коментара:

Постави коментар