четвртак, 12. мај 2011.

Male mere, a velika unutrašnjost


BEOGRAD - Velika prostranost u malim dimenzijama moto je novog „hjundaija ix20” čija je početna cena u Srbiji 12.990 evra. Za početak bi ipak trebalo da objasnimo da oznaka „x” ne znači da 4,1 metar dugački gradski volumen ima pogon na sve točkove i veći klirens.
Cena ix20 sa 1.4 CRDi motorom i paketom opreme „hip-hop” je 15.290 evra
Tačnije, u „Hjundaiju” sa „iksom” označavaju izuzetan međuosovinski razmak od 2,62 metra s kojim ne mogu da se podiče glavni konkurenti u klasi.

Kada se na sve dimenzije doda i zadnja klupa sa kliznim mehanizmom, jasno je da južnokorejski proizvođač cilja porodice kojima je potreban kompaktan automobil, ali ne samo za gradsku vožnju, već i za duža putovanja. Naravno, u čitavoj priči važnu ulogu igra i cena.

„Hjundai ix20” je kao i kompletna „i porodica” osmišljen i dizajniran u Nemačkoj samo za evropske kupce. To se, pored spoljašnjosti, vidi i po detaljima u kabini i kvalitetu korišćenog materijala. Kod ix20 svakako bi trebalo pohvaliti i jednostavnost i praktičnost komandi na centralnoj konzoli, kao i preglednost instrumenata.

Vozaču su u centralnom delu na raspolaganju čak tri ekrana, sa plavim pozadinskim svetlom, koje je prijatno za oči, pogotovo u noćnoj vožnji.

Hjundai ix20 1.4 CRDi
DIMENZIJE
Dužina (mm) 4.100
Širina (mm) 1.765
Visina (mm) 1.600
Međuos. razmak (mm) 2.615
Prtljažnik (l) 440
Težina (kg) 1.370
Rezervoar (l) 48
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Emisiona klasa Euro 5
Broj cilindara/ventila 4/4
Zapremina (cm3) 1.396
Snaga (KS) 90
Maks. obrtni momenat (Nm) 220
Prenos ručni 6-stepeni
Pogon na prednje točkove
PERFORMANSE
Ubrzanje do 100 km/h (s) 14,5
Maks. brzina (km/h) 167
Potrošnja (l) 6,5
Cena 16.940 evra
Neverovatan je i podatak da je zapremina prtljažnika „hjundaija ix20” 440 litara. Kod „hjundaija ix20” zasmetao nam je jedino široki i previše zakošeni A stub.
 
„Hjundaijev” mališan se pored dva benzinca - 1.4 sa 90 i 1.6 sa 125 konjskih snaga, nudi i sa modernim 1,4-litarskim turbodizelašem iz kojeg je izvučeno 90 KS i 220 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta. Plus za ix20 je i čvrst i direktan šestostepeni menjač, rekli bismo netipično dobar za Korejce. Ugodan je pod rukom i lakši je za korišćenje u svakodnevnoj vožnji.
 
„Hjundai ix20” je prilično startan i agilan, ali zbog velike težine (1.370 kilograma) polako gubi snagu. To se primećuje na otvorenom putu, gde pri 120-130 kilometara na sat motor postaje bučan. Međutim, prosečna potrošnja lako može da se drži između šest i sedam litara na 100 pređenih kilometara, jer menjač ima dobro proračunate prenose.
 
Gradski monovolumen se proizvodi u novoj „Hjundaijevoj” fabrici u češkom gradu Nošovice, a plan je da se godišnje proda oko 55.000 automobila. U ponudi će pored petostepenih i šestostepenih ručnih menjača biti i automatski menjač.

Cena ix20 sa 1.4 CRDi motorom i paketom opreme „hip-hop” je 15.290 evra. Bazni paket je pažljivo odmeren i može da zadovolji apetite većine vozača, jer u standardnoj opremi nudi ABS, ručni klima-uređaj, radio CD/MP3 uređaj sa šest zvučnika, multifunkcionalni upravljač, bord kompjuter…

U srednjem paketu „house” (cena 16.590 evra) dolaze i automatski klima-uređaj, kožni upravljač i ručica menjača, tempomat, aluminijumske felne od 16 inča, dok u paketu „house” (cena 19.990 evra) kupci dobijaju i ESP, sedišta presvučena kožom, navigacioni sistem, panoramski stakleni krov, kameru za vožnju unazad… Metalik boja se doplaćuje 300 evra.
 
„Hjundai” na sve svoje automobile daje sedmogodišnju garanciju (ili 100.000 pređenih kilometara), 24 sata pomoći na putu i besplatne preglede (sedam godina). 


preuzeto blic.rs

Нема коментара:

Постави коментар