Najnoviji model u nizu u gami Seata je Ibiza ST, odnosno karavan verzija. Njen zadatak je da zameni Cordobu koja je osvajala kupce, između ostalog, i zbog velikog prtljažnika.
Piše: Aleksandar Bursać, Izvor: Auto magazin
Niža klasa automobila je specifična po tome što modeli uglavnom imaju hečbek oblik karoserije. Sedani su retki, kao i karavani. Oni koji žele veći prtljažnik i generalno više prostora, uglavnom kupuju veće automobile.
Međutim, kupci se vrlo često iz praktičnih razloga opredeljuju upravo za automobil B segmenta sa većim prtljažnikom zbog odličnog odnosa kompaktnih spoljašnjih dimenzija i velike upotrebljivosti prostrane kabine. Tu nastaje problem i dilema proizvođača na koji način postići veliki "gepek".
Niža klasa automobila je specifična po tome što modeli uglavnom imaju hečbek oblik karoserije. Sedani su retki, kao i karavani. Oni koji žele veći prtljažnik i generalno više prostora, uglavnom kupuju veće automobile.
Međutim, kupci se vrlo često iz praktičnih razloga opredeljuju upravo za automobil B segmenta sa većim prtljažnikom zbog odličnog odnosa kompaktnih spoljašnjih dimenzija i velike upotrebljivosti prostrane kabine. Tu nastaje problem i dilema proizvođača na koji način postići veliki "gepek".
Svega nekolicina evropskih malih automobila je imala sedan verziju, koje su se prodavale i još uvek se prodaju uglavnom na nerazvijenim tržištima.
Seat je obustavio proizvodnju Cordobe, a umesto nje je ponudio Ibizu u karavan verziji. "Junak" cele priče je prtljažnik sa čak 430 litara zapremine, što je čak na nivou nekih automobila D segmenta. U svakom slučaju, dosta je veći nego u prosečnom hečbeku C segmenta i tek je nešto manji nego u karavanima te klase. Inače, ispod poda prtljažnika se krije rezervni točak punih dimenzija sa dodatnim slobodnim prostorom.
Seat je obustavio proizvodnju Cordobe, a umesto nje je ponudio Ibizu u karavan verziji. "Junak" cele priče je prtljažnik sa čak 430 litara zapremine, što je čak na nivou nekih automobila D segmenta. U svakom slučaju, dosta je veći nego u prosečnom hečbeku C segmenta i tek je nešto manji nego u karavanima te klase. Inače, ispod poda prtljažnika se krije rezervni točak punih dimenzija sa dodatnim slobodnim prostorom.
Na mestu vozača se sedi prijatno zavaljeno sa ispruženim nogama. Volan može poprilično da se izvuče po dubini tako da odgovara čak i onima koji vole da pomere naslon sedišta unazad. Za visoke vozače takav poluležeći položaj je i najudobniji jer je i najniža pozicija prednjih sedišta ustvari vrlo visoka.
Od prostora na zadnjoj klupi ne treba očekivati previše. Mogu da sede dve odrasle osobe i to ne previše visoke, a na dužim putovanjima može da zamori relativno uspravan naslon. Ipak, za porodice sa malom decom, ovo je vrlo racionalna kombinacija.
Čak i u vožnji, Ibiza ST se ponaša kao da pripada višoj klasi. Pri velikim brzinama nema buke vazduha, ali ni šuma pneumatika.
Uz dobru zvučnu izolaciju kabine idealno se uklopilo i fabričko ozvučenje natprosečnog kvaliteta. Paket koji sadrži ESP, elektronsku raspodelu kočne sile, senzor pritiska u pneumaticima i asistenciju za pomoć pri kretanju uzbrdo košta oko 400 evra. Komande ozvučenja sa leve strane, inače tradicionalno dobro profilisanog volana, standard su u ovom nivou opreme.
Uz dobru zvučnu izolaciju kabine idealno se uklopilo i fabričko ozvučenje natprosečnog kvaliteta. Paket koji sadrži ESP, elektronsku raspodelu kočne sile, senzor pritiska u pneumaticima i asistenciju za pomoć pri kretanju uzbrdo košta oko 400 evra. Komande ozvučenja sa leve strane, inače tradicionalno dobro profilisanog volana, standard su u ovom nivou opreme.
Ibiza najnovije generacije ima vrlo mekano podešeno ogibljenje, pa je taj slučaj i sa ST verzijom. Udobnost je na iznenađujuće visokom nivou, kao i stabilnost pri velikim putnim brzinama, s obzirom na to da auto ima relativno malu masu.
Još jedno iznenađenje potiče od motora. Stari benzinac zapremine 1,4 litra sa 85 "konja" je pretrpeo određene izmene na sistemu ubrizgavanja goriva kako bi ispunio Euro 5 norme o emisiji izduvnih gasova. Zahvaljujući tome, potrošnja je bitno smanjena, tako da nam se desilo da auto po Beogradu troši manje čak i od fabrički deklarisanih podataka.
Potrošnju od svega 7,0 l/100 km, pa čak i manje, uopšte nije teško dostići i to bez ustručavanja u pogledu ubrzanja. Čak i po najvećoj gužvi u centru ne prelazi preko 8,0 l/100 km. Zanimljivo je da se motor zapremine 1,4 l vrlo lako bori sa ukupnom masom od 1130 kilograma, iako na papiru snaga ne izgleda spektakularno.
Potrošnju od svega 7,0 l/100 km, pa čak i manje, uopšte nije teško dostići i to bez ustručavanja u pogledu ubrzanja. Čak i po najvećoj gužvi u centru ne prelazi preko 8,0 l/100 km. Zanimljivo je da se motor zapremine 1,4 l vrlo lako bori sa ukupnom masom od 1130 kilograma, iako na papiru snaga ne izgleda spektakularno.
Uz visok nivo kvaliteta materijala u unutrašnjosti i završne obrade, sa obiljem prostora u kabini i prtljažniku, Seat Ibiza ST je vrlo zanimljiva opcija za porodične ljude koji auto uglavnom voze po gradu, a često odlaze na kraća i duža putovanja.
Model koji vam predstavljamo je trenutno na akciji i sa popustom košta 12.299 evra sa PDV-om.
Više o paketima opreme i cenama saznajte ovde
Model koji vam predstavljamo je trenutno na akciji i sa popustom košta 12.299 evra sa PDV-om.
Više o paketima opreme i cenama saznajte ovde
Konkurent C segmentu
Zašto bi neko kupio karavan B segmenta? Praktično, upotrebljiviji je od klasičnog hečbeka niže srednje klase, odnosno C segmenta zbog prostrane kabine i velikog prtljažnika. Lakše se parkira i generalno je jednostavniji za manevrisanje. Iako nismo osetili realnu potrebu za parking senzorima, auto sa testa ih je imao kao deo dodatne opreme.
Zašto bi neko kupio karavan B segmenta? Praktično, upotrebljiviji je od klasičnog hečbeka niže srednje klase, odnosno C segmenta zbog prostrane kabine i velikog prtljažnika. Lakše se parkira i generalno je jednostavniji za manevrisanje. Iako nismo osetili realnu potrebu za parking senzorima, auto sa testa ih je imao kao deo dodatne opreme.
Zapremina | 1390 ccm |
Snaga | 63 kW (85 KS) pri 5000 o/min |
Obrtni moment | 132 Nm pri 3800 o/min |
Menjač | manuelni, 5 stepeni |
Dimenzije (dužina/širina/visina) | 4227/1693/1445 mm |
Međuosovinsko rastojanje | 2469 mm |
Zapremina prtljažnika | 430 l |
Zapremina rezervoara | 45 l |
Masa | 1130 kg |
Maksimalna brzina | 177 km/h |
Ubrzanje 0-100 km/h | 12,4 s |
Potrošnja (grad/otvoreno/kombinovano) | 8,0/4,7/5,9 l/100 km |
Emisija CO2 | 139 g/km (Euro 5) |
ABS | standard |
Prednji i bočni vazdušni jastuci | standard |
El. podizači prozora napred i pozadi | standard |
El. podesivi retrovizori sa grejanjem | standard |
El. preklopivi retrovizori | standard |
Zadnji senzori za parkiranje | opcija |
Senzor za kišu | opcija |
Radio CD MP3 sa AUX utičnicom | standard |
Manuelni klima uređaj | standard |
Tempomat | standard |
Putni računar | standard |
Prednja sedišta podesiva po visini | standard |
Kožni volan i ručica menjača | standard |
Aluminijumske felne | opcija |
Krovni nosači | standard |
ESP sa hil holderom | opcija |
Preuzeto b92.net
Нема коментара:
Постави коментар